החברה נערכת למכרז מסילות הרכבת הגדול בצפון הארץ

החברה נערכת למכרז מסילות הרכבת הגדול בצפון הארץ

יוזמה של נתיבי ישראל למפגש עסקים בינלאומי הפגיש  בין חברות קבלניות מחו"ל המתמחות בהנחת מסילות רכבת לבין קבלני תשתית ישראלים.

יוזמה של נתיבי ישראל למפגש עסקים בינלאומי הפגיש  בין חברות קבלניות מחו"ל המתמחות בהנחת מסילות רכבת לבין קבלני תשתית ישראלים. המפגש נועד ליצור שותפויות זרות ומקומיות לקראת מכרזי מסילות הרכבת שתפרסם החברה בקו הרכבת עכו-כרמיאל וברכבת העמק בין חיפה לבית-שאן באורך 100 ק"מ.

להזמנת החברה נענו למעלה מ-20 חברות זרות שהגיעו מ-15 מדינות למפגש הכרות עם דרישות הפרויקט והמכרז. במפגש השתתפו עוד עשרות חברות תשתית ישראליות.
האירוע התקיים במלון קרלטון בתל אביב בו הציג מנכ"ל נתיבי ישראל, אדריכל שי ברס את עיקרי הפרויקטים לחברות שהגיעו מחו"ל ומישראל. מדובר בהנחת כ-100 ק"מ מסילות ברזל בשני הפרויקטים שמבצעת החברה – קו הרכבת בין חיפה לכרמיאל וקו "רכבת העמק" בין חיפה לבית- שאן. המכרזים יכללו  גם התקנת ציוד תקשורת לאורך המסילות החדשות. 
בין המדינות שהשתתפו: ארה"ב, סין, טורקיה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ועוד.

"תנופת הפיתוח אותה מוביל משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל, בהקמת כבישים ורכבות, כבר גורמת להאצת המשק וענף התשתיות. קולות הפיתוח בישראל נשמעים גם במדינות רבות בחו"ל וזו הסיבה שעשרות מהן הגיעו לקחת חלק בפעילות, שבסופה נחבר את הנגב והגליל ברשת כבישים ורכבות", אמר שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ.

יאיר שמיר, יו"ר נתיבי ישראל פנה לקבלנים שהגיעו מחו"ל: "הזמנו אתכם ליהנות ממה שיש ליציבות הכלכלית שלנו להציע לכם, ולקחת חלק בפיתוח מואץ של תשתיות תחבורה בישראל. שיתוף הפעולה בין השוק המקומי לשוק הבינלאומי הוא מחויב המציאות בעולם גלובאלי. כאשר כל אחד מביא איתו את יתרונותיו היחסיים לשותפות כלשהיא  - יהיה השלם גדול יותר מסך חלקיו", אמר.

מנכ"ל נתיבי ישראל אדר' שי ברס, הסביר כי "החברה מציעה לחברות זרות בעלות ידע ייחודי הנצבר בחו"ל ליצור שותפויות עם חברות ישראליות. שותפות דומה, ישראלית-סינית, כבר עובדת בכריית מנהרות הכרם (גילון), בקו הרכבת לכרמיאל. הזדמנות דומות מוצעות כעת לקבלנים בבניית כ-100 קילומטר מסילה בפרויקט הרכבת לכרמיאל ו"רכבת העמק".

הודעת דובר מתאריך 4.6.2012