כביש 22 - עוקף קריות

כביש 22 - עוקף קריות

כביש באורך 14 ק"מ, שלושה נתיבים לכל כיוון וחמישה מחלפים לאורכו, שיקל על עומסי התנועה באזור מפרץ חיפה.

 

תקציב הפרויקט: 1,665 מיליון ₪
תקופת הביצוע: 2010-2013

תיאור הפרויקט

עוקף קריות (כביש מס' 22) נפתח לתנועה מלאה במחצית הראשונה של 2013 והפך לחוט השדרה המרכזי של מטרופולין חיפה והקריות. הכביש, באורך 14 ק"מ, משמש כחלופת נסיעה נטולת רמזורים, במהירות נסיעה של 110 קמ"ש ובשלושה נתיבים לכל כיוון. עוקף קריות על חמשת המחלפים שלאורכו, מנקז אליו נסיעה אל יעדים רבים: כביש ההסתדרות (4), מנהרות הכרמל וכבישי הגישה לעיר התחתית בחיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין, קרית ים, עכו, נהריה, יישובי מטה אשר, זבולון והגליל המערבי.
עוקף קריות הינו אחד הפרויקטים המורכבים שנעשו בישראל ובביצועו הושקעו משאבים רבים ונעזרו בטכנולוגיות החדישות ביותר, על מנת למזער את ההשפעה על תושבי הסביבה בתקופת ביצוע העבודות.

מנהל הפרויקט: יואב הלפרין - ח.פ.ת
קבלן מבצע: שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ

 

מה בפרויקט

  • סלילת 14 ק"מ כביש, בקטע הדרומי - שלושה נתיבים לכל כיוון ובקטע הצפוני – שני נתיבים לכל כיוון
  • הקמת 5 מחלפים
  • הקמת 20 גשרים ומעברים לאורך התוואי
  • עבודות מילוי בהיקף של כשני מליון מ"ק
  • כ-48,000 מ"ר קירות תומכים
  • הקמת מובל ניקוז אזורי באורך של כ-4 ק"מ
  • מחזור וגריסת פסולת בנין לשימוש כחומר מילוי
  • שיקוע הכביש בעומק של עד 4 מטרים מול שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק
  • עבודות חציבה באמצעות שימוש בפיצוצים מבוקרים
  • טיפול בשמורת טבע גובלות בתיאום עם רשות שמורות הטבע והגנים
  • העתקת 600 עצי זית בתיאום עם החקלאים במקום
  • מעבר משולב להולכי רגל ורוכבי אופניים מתחת לכביש
  • קירות אקוסטיים
  • מפת הפרויקט
  • מחלף ההסתדרות
  • גבעת הרקפות - נסיעה מדרום לצפון
  • כביש 22 - עוקף קריות
  • אתא דרום
  • אתא צפון
  • גבעת הרקפות
  • גשר ההסתדרות
  • התל