כביש 31 בנגב בין שוקת לערד יוצא לדרך

כביש 31 בנגב בין שוקת לערד  יוצא לדרך

נתיבי ישראל פרסמה את המכרז לתחילת העבודות להרחבת כביש 31 ושדרוגו לציר נסיעה מהיר ובטוח. הקטע הראשון שיבוצע, באורך 2.5 ק"מ, בין הכניסה לעיר ועד לכיכר ערד.

הודעת דובר מתאריך 27 לפברואר 2011

מכרז ראשון להרחבת ושדרוג כביש 31 יצא לדרך. נתיבי ישראל המבצעת את שדרוגו של הכביש, פרסמה היום (ראשון) את המכרז שיטפל בקטע הדרך העובר בתחומה של העיר ערד, באורך של 2.5 ק"מ, עד למבואות ערד. הטיפול ב-31.5 קילומטרים נוספים לאורכו של הכביש, יתחיל במהלך השנה הקרובה, עם פרסומם של יתר המכרזים בכביש זה.
פרויקט שדרוג כביש 31 מוערך בכ-900 מיליון ₪ והוא כולל לצד מרכיבי בטיחות גם מרכיבי נוף וסביבה הייחודים לנגב. בין היתר, תוכנן לאורך הכביש מעבר תת קרקעי בגובה של כ-3 מטרים שיאפשר מעבר לגמלים ועדרי צאן מתחת לפני הכביש, זאת מבלי לסכן את בעלי החיים, תושבי הסביבה והנהגים בכביש.  הצורך במעבר תת קרקעי לגמלים התעורר לאחר שהכביש המשודרג כולל מעקות בטיחות ומפרדה קשיחה במרכז הכביש.הצבתם תמנע מבעלי החיים את האפשרות לחצות את הכביש מצד לצד, חציה שבעבר גרמה לתאונות דרכים קשות בכביש זה.
"התכנון שקודם ע"י נתיבי ישראל, כולל שדרוג והרחבת הכביש לדו מסלולי, דו נתיבי בכל כיוון עם מפרדה קשיחה בין שני כיווני הנסיעה ותאורה לאורך הכביש", אומר מנכ"ל נתיבי ישראל אדריכל שי ברס, "בצמתים שבכביש, יוקמו מפרידנים (מחלפים קטנים), על מנת להעלות את רמת הבטיחות בכביש ולמנוע מפגש כלי רכב. לאחרונה אף אושרה תכנית לעיר חדשה בשם כסיף אשר תחובר לכביש זה.
"בקטע הראשון היוצא כעת לביצוע, תבוצע הרחבת ושדרוג הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם אי תנועה רחב הכולל גינון בין כיווני הנסיעה. במסגרת העבודות יבוצע טיפול אינטנסיבי בשולי הדרך מבחינת פיתוח נופי וגינון. יוקמו מדרכות ותותקן תאורה לכל אורך הקטע. בנוסף, ייסלל שביל אופניים ויוצבו מעקות בטיחות לכלי רכב ולהולכי רגל. בצומת הכניסה לעיר יוצב רמזור להסדרת התנועה בין כביש 31 לרחובות שמיר וקנאים וכן יועדו מסלולים מיוחדים לרכיבה על אופניים. הפרויקט כולל טיפול בתשתיות מים וביוב עירוניות העשויות להיפגע עקב העבודות, בנוסף להעמקת התשתיות של חברת הכבלים וחברת חשמל".
"כביש 31 מצומת שוקת עד צומת ערד הינו ציר רוחב עיקרי המחבר את כביש 90 לכביש 40 לכיוון מרכז הארץ ולכביש 60 לכיוון באר שבע", אומר יו"ר נתיבי ישראל מיכה גולדמן, "לאורכו של הכביש קיימים ריכוזי אוכלוסיה רבים של בדואים, כאשר חלקם מתגורר בישובים מוסדרים כדוגמת כסיפה וחורה וחלקם גרים בפזורה. הדרך הקיימת מאופיינת במספר גדול מאוד של כניסות ויציאות בלתי מבוקרות היוצרות מפגע בטיחותי חמור, אשר גרם לתאונות דרכים רבות וחלקן אף קשות.
"הפרויקט משתלב בחזון החברה, בתרומתו לשדרוג איכות הנסיעה ברמה הארצית, בה בעת שהוא מסדיר את הנגישות והבטיחות של התושבים הגרים לצד הדרך. עם סיום הפרויקט, תגדל קיבולת הכביש ותעלה מהירות הנסיעה ל-100 קמ"ש, למעט קטע של קילומטר וחצי בין מולדה לנבטים, שבו תותר נסיעה במהירות של 80 קמ"ש".