מסילת כרמיאל - תל אביב

מסילת כרמיאל - תל אביב
החל מיום ראשון, 19.3.2017, החלו נסיעות מבחן לאורך המסילות בקו הרכבת החדש, העובר בין כרמיאל, דרך חיפה, לתל-אביב.
זכרו, מסילות הרכבת הופכות להיות פעילות, לכן חשוב לגלות ערנות, להיזהר ולהתרחק מהפסים, מהמנהרות וממפגשי הרכבת החדשים.
 

 

בשלבי ביצוע

 

היסטוריה בכרמיאל
השר כץ חנך את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל - תל אביב
השר ישראל כץ בישר כי נסיעתה הראשונה של הרכבת תתקיים בערב ראש השנה הקרוב.עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים, לכל יעד בארץ, בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות

כרמיאל על המפה.שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנך היום (יום שלישי) את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל - תל אביב המחברת את מרכז הגליל למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי בלבד.
השר כץ ציין כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה."בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום" אמר כץ.

השר כץ ציין כי עם פתיחת הקו לכרמיאל ניתן יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאלללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם ,תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל  הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל. הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, לקראת חגי תשרי.

הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון בהן בוצעה לראשונה בישראל הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונאלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ.

עוד כולל הפרויקט 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, והתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהן שיקום והרחבת נחל חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל, מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבתי השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונם וביצועם של מסילות נוספות לטבריה, קרית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

 

 

 

 

  • מסילת כרמיאל - תל אביב
  • מסילת כרמיאל - תל אביב
  • מסילת כרמיאל - תל אביב
  • מסילת כרמיאל - תל אביב
  • מסילת כרמיאל - תל אביב

תיאור הפרויקט

הקמת מסילת ברזל כפולה בתשתית חשמלית באורך של כ-23 ק"מ בקטע שבין נעמן לתחנת כרמיאל והקמת שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל. הפרויקט כלל חציבת מנהרה כפולה באורך 4.6 ק"מ, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. מהירות התכן של הרכבת – 160 קמ"ש. הפרויקט הינו חלק מתוכנית 'נתיבי ישראל' ומטרתו העיקרית היא חיבור הגליל לרשת המסילות הארצית.

תקציב הפרויקט: 2.8 מיליארד ₪
מנהל הפרויקט: מיכה ליאונוב, איתם הנדסה אזרחית וניהול פרויקטים (19966) בע"מ

הפרויקט מתבצע ב-4 חלקים עיקריים:

1. המקטע המערבי - מנעמן עד יאסיף

תשתית למסילה כפולה באורך 6.5 ק"מ מנעמן ועד מערבית לצומת יאסיף.
קבלן מבצע: טר-ארמה בע"מ
הביצוע הסתיים ועבר לקבלן מבנה עליון.

2. קטע יאסיף - בר לב

הנחת תשתית למסילה כפולה והקמת גשר רכבת מעל כביש 70.
קבלן מבצע: דניה סיבוס בע"מ
הביצוע הסתיים ועבר לקבלן מבנה עליון.

3. מנהרת גילון

מנהרה כפולה באורך 4.75  ק"מ כולל מנהרות מקשרות (שירות ומעבר) כל 250 מ'.
קבלן מבצע: Gilon Tunnel Builders
הביצוע הסתיים ועבר לקבלן מבנה עליון.

4. המקטע המזרחי - ממנהרת גילון ועד תחנת הרכבת בכרמיאל

הקמת תשתית למסילה כפולה באורך 3 ק"מ וקירות תומכים.
במקטע תבוצע גם הפרדה מפלסית לכביש 784 - כפרויקט נפרד.
קבלן מבצע: אוליניק בע"מ
הביצוע הסתיים ועבר לקבלן מבנה עליון.

בנוסף בוצעו לאורך המסילה שתי הפרדות מפלסיות: בצומת מאכר, ובמפגש עם כביש 784.

מה בפרויקט

  • תשתית למסילה כפולה
  • גשר רכבת מעל נחל הנעמן (כ-60 מ')
  • הטיית נחל חילזון
  • הגבהת כביש 4 מעל נחל חילזון
  • גשר רכבת מעל נחל חילזון
  • גשר רכבת מעל כביש 70
  • הטיית כביש 85 לאורך 2.5 ק"מ
  • מנהרה כפולה באורך 4.75  ק"מ
  • הקמת 2 תחנות רכבת – אחיהוד וכרמיאל
  • הפרדות מפלסיות בין כביש ומסילה לאורך התוואי